TINGKALANON - TANDEK - MORION

Monday, February 07, 2005

Dilema

Tersepit antara janji untuk balik kampung dan perkembangan terkini yang melibatkan kerjaya. Dalam keadaan begini terfikir untuk saya korbankan janji dan kemahuan untuk balik kampung buat sementara waktu. Semalam Boss ada beritahu bahawa nama saya sudah submit sebagai calon Site Supervisor yang menawarkan tangga gaji 2k. Seminggu yang lepas, saya sebenarnya sudah dapat bayangan bahawa post itu akan diberikan kepada saya berikutan notis berhenti kerja yang dihantar oleh supervisor sebelumnya. Ini membuatkan saya melengahkan hasrat untuk membeli tiket balik kampung. Sepatutnya saya balik kg 9 hb ptg, tapi ada kemungkinan saya kena berada di site buat sementara waktu sebagai menunjukkan kepada bos bahawa saya benar-benar berminat untuk menggalas cabaran baru tersebut. Jika akhirnya mungkin saya tidak dapat balik kg, barangkali akan memakan masa yang panjang untuk saya kembali lagi ke Sabah. Mungkin 3 tahun lagi..

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home