TINGKALANON - TANDEK - MORION

Friday, April 28, 2006

Masinasin... Here I Come!!


Going again....

Semakin dekat harinya untuk pulang ke rumah, semakin denyut jantung ini berdegup kencang. Hal yang berlaku setiap kali saya memperolehi peluang untuk balik kampung. Jiwaku seperti dapat mendampingi sesuatu di desa yang tidak dapat saya perolehi di sini. Di rantauan, saya hanya dapat fokus pada kerja, mengelak diri daripada terperangkap dalam kesibukan kota dan riuh pembangunan, lirih senyum individu yang rakus dengan kepentingan diri, sikap masyarakat yang hidup penuh sangsi sesama sendiri.. Perlukah saya menghabiskan hidup di sini semata-mata mengelakkan diri dari semua beban begini setiap masa? Apakah tidak ada waktu yang cukup santai begitu sahaja untuk saya menghadapi hari-hari dengan tidak terburu-buru atau terdesak? Cukuplah... cukuplah saya berurusan dengan karenah tempat kerja. Hal ini tidak mengganggu sangat dan mudah sahaja di'neutral'kan kerana kemampuan diri yang boleh berkompromi dengan situasi sukar dalam dunia pekerjaan.

Apabila saya merenung gambar di atas, semua jawapan yang tersembunyi dari mata jiwaku terjawab segala-galanya. Ia satu tempat yang 'sementara' tetapi itulah tempat yang ingin kucari.

I still feel displaced and KL doesn't feel like home just yet...Aahh! kesiannya ko mick! :)

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home