TINGKALANON - TANDEK - MORION

Wednesday, August 09, 2006

Cuti-Cuti Planet: Perjalanan Ke Bumi...

"Tuan-tuan dan puan-puan, sila kenakan tali pinggang keselamatan. Kita akan memulakan sebentar lagi perjalanan kita ke destinasi pilihan. Terima kasih kerana memilih pesawat masinasin untuk perjalanan percutian anda."
"Kita semakin mendekati bumi dalam masa sekejap lagi, kapten anda akan menerangkan butiran lanjut mengikut maklumat yang diterima... "

" Tuan-tuan dan puan-puan, saya Kapten Mickey, juruterbang glamer dari planet Pluto akan membawa anda sebentar lagi ke lokasi pilihan. Menurut rekod pilihan perjalanan kali ini, saya akan membawa anda melawat salah seorang komuniti masinasin yang berada di Kuala Lumpur."

"Bersedia menjunam ke bumi!! JANGAN PANIK!!"

" Yaaaa!!!... bagagar stering sia ni"

" HIYYAAAA!!!.... Pigang kamurang kuat-kuat tu kerusi...."

" SEMAKIN DEKAT!!!!.... kita dapat isyarat anak panah lokasi tempat kita akan menjunam eh!! bukan, tempat destinasi pertama kita....."

"Ada masalah radar!!! Mana pegi anak panah tadi??!!"


"Ohh! Thank God! kita dapat isyarat terbaru. Rupanya ada dua ahli komuniti masinasin yang dapat dikesan di sini... Siapakah gerangannya yang satu lagi tu??!!"


"Tuan-tuan dan puan-puan, saya akan biarkan kapal ini tergantung sekejap di sini. Ini ialah lokasi tempat c Mick kerja dan tempat tinggal. Ayarkk!! paning sia ni macam kena ikat kaki di tali, bagantung kapala di bawah...


"Oh! rupanya profil salah seorang lagi komuniti Masinasin dapat dikesan. Data memberitahu manusia ni diberi nama why... Bulih la kita bakanalan sama dia nanti..."


"Ini tempat tinggal c mick... Macam tempat penjara ja kan!! Kalau nak tau, blok tengah-tengah tu la tempat dia tinggal... "


"Ni la jarak antara kedua-dua komuniti masinasin... 2 hari lepas c mick datang ke rumah why semata-mata hantarkan charger handphone... hehe.. Jauh jg mo jalan oh..."


"Hah! kita zoom in kejap tempat c mick kerja... Ni la diaa... Kalau mo tau, sinilah c mick berpanas dan berhujan... Kesiankan!!"

"Ni pula maklumat yg saya terima yang memberitahu inilah lokasi tempat c Why kerja... Ni kolej perubatan... Macam gambar tempat alien mendarat ja ni... Hehe!


"Zoom sedikit... Daripada sini kita boleh kesan di mana tempat tinggal c why... Biar la c why senyum2 sorang pasal lokasi tu dia sudah nampak... Jadi nda payahlah sia kestau becoz of da safety reason... kan!!"



" Destinasi pilihan seterusnya ialah KLCC!!"


" Cantikkan pemandangan KLCC!!"

"Ok la tuan-tuan dan puan-puan, sampai di sini dulu perjalanan kita. Mo abis minyak sudah kapal sia ni... Say "babai" tu Kuala Lumpur!!"

"Babai Kuala Lumpur, Babai Mick!! Babai Why!! Babai komuniti Masinasin!! Eh C konong mana?"..."Nanti la.. Gumuli'i siti wagu. Kada mogiad!!"JUMPA LAGIIII!!!!!!.....

2 Comments:

Blogger Jaxon S said...

aku pernah cuba naik kapal tu pigi masin asin dulu, tapi tak dpt menghampiri bumi, so tak dapatlah pos gambar bumbung rumah! cuma bayang bayang sg tingkalanon yang nampak dan kampung morion

11:41 PM  
Blogger Little Mike (LM) said...

Sya pun cuba-cuba mo dekat tu rumah di 'beranda masinasin' tapi tdk berjaya... rindu sudah mau tengok cemana keadaan d rumah waktu google 'snap' gmbar di sana... Jack, Bleh ka kita reguest google earth supaya zoom detail area kota marudu??

7:31 PM  

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home