TINGKALANON - TANDEK - MORION

Wednesday, July 04, 2007

Aku Mengumam Lagi....

Senja pada suatu hari, dalam terik cahaya yang tidak kugemari. Bilur cahaya bagai pedang, sedang kuharapkan ia silau yang membahagiakan petang hari. Menggali gunda yang tertanam di daerah hati. Tiada angin yang menyejukkan firasat, atau awan nipis yang memujuk hasrat. Jauh ke duniaku sendirian, ada sedikit bara tertinggal, merahnya mula dicanda kegelapan, kecil merona terang. Di sana aku melihat remangnya menyuluh hatiku yang bersujud diraih bintang berjuta.
Kukira lampu kilat saat hujan mula melebarkan tarinya ke seluruh alam, membasuh semua pertanyaanku yang penuh ragu. Ada yang tersembunyi dalam diri. Sering kucuba mencarinya sendirian. Kujangkakan aku punya cukup kekuatan namun aku tersesat dalam taman hati.
Aku lupa bertanya sang penjaga di taman seberang...

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home