TINGKALANON - TANDEK - MORION

Tuesday, July 03, 2007

CERPAPEN (Cerita Paling Pendek *hehe..*) Refleksi Gurindam Seorang 'Antagonis' Cinta

Aku berada di sana ketika kamu tidak melihatku. Aku berlari ke hujung menanti mu ketika kau memilih untuk membelok ke arah lain. Aku berada di depanmu ketika kamu memilih untuk tunduk kepala dan berlalu tanpa menyedari diriku. Di mana-mana pun kamu, aku di sana untuk dirimu tapi kamu memilih untuk tidak berkata apa-apa. Dan hari ini aku ingin bertemu dirimu dan berkata 'Tolak la cintaku dan aku akan berhenti mengejarmu'.
**********
Sampai di situ, perlahan kututup diari kusam dan kuletakkan ke sisi anak muda yang terbaring kaku tanpa nyawa di kaki senja. Aku tidak mengerti mengapa anak muda ini memilih riwayatnya begitu.

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home