TINGKALANON - TANDEK - MORION

Wednesday, March 02, 2005

Hari Pertama...

Akhirnya SAH! sia dah pegang Penyelia Site/taman di Cheras, KL bertempat di Bukit Tiara, Taman Billion. Tidak mahu menoleh lagi, maka kerja ini akan saya teruskan baik-baik. Dan jika bernasib baik, sia punya prestasi kerja semakin memikat pihak pengurusan, bos sudah bagi clue akan ada lagi peluang yang lebih baik. Barangkali bos sekadar cuba mencetus 'keseronokan' bekerja dalam diri sia tapi ia tetap baik jika permainan psikologinya 'menjadi' dan memandu arah karier sia untuk pergi lebih jauh. "hal lain' tetap tidak akan saya abaikan selagi berpeluang. Jangan bimbang. Ia tidak akan mematikan 'langkahku' sebelum ini. Apapun, di sebalik 'semak samun' yang semakin menumbuh menemani langkahku, segala dayaku, sehabis usahaku, akan kuterangi laluan itu sekalipun harus mencabutnya satu persatu. SATU DEMI SATU...

6 Comments:

Blogger Jaxon S said...

bah, teruskan langkah dan perjuangan

12:40 PM  
Blogger Little Mike (LM) said...

Thanks Jack..

10:19 PM  
Anonymous Anonymous said...

MICK, SIA PERTURUNKAN SEMULA MESEJ SIA DLM TAGBOARD (JUST IN CASE TAGBOARD DOWN LAGI) SEBAGAI MENJAWAB PERSOALAN PASAL LESEN:
sia pun tak tau ujung pangkal cerita. konon mrk dengar cerita ko punya bos mo guna nama ko utk dpt lesen (?), projek (?).
so bapa minta sia hubungi mick supaya hati2 dlm soal ini sebab byk risiko jika nama kena guna. mrk try cal tapi hphone mick tak dpt dihubungi. mrk minta saya sampaikan mesej mlalui tagboard (mrk pun dah tahu kegunaan blog ni, dah celik IT!).

elok juga jika mick dpt jelaskan keadaan dgn mereka yang risau. -- jack

6:00 AM  
Blogger Little Mike (LM) said...

sia dah paham skang. sebenarnya dulu sia (tahun lepas) ada bgtau bapa mama yg bos try bagi sama saya assignmnt skang tuk saya handle dan bos mau pakai lesen besar dia utk cari projek mega. Bila nanti dia dapat projek tu, maka assignmt skang akan berada dibawah pengawasan sia. sebenarnya tidak timbul soal penggunaan nama utk lesen. Sia juga tidak sewenang2nya mempertaruhkan nama sia bagi org lain menjalankan projek selagi prospek perundangan tidak memihak sia suatu hari nanti andai berlaku apa2 kemungkinan tidak baik. apa yg sia lakukan skrang hanyalah menyelia kawasan/taman yg sedang dalam pembinaan. Jd, soal guna nama sia utk org lain dptkan lesen itu tidak timbul sama sekali..

5:31 PM  
Blogger =L=E=M= said...

Tahniah mick....agak ketinggalan pulak saya nie...baru saya perasan yang ko dah ditawarkan jawatan penyelia...teruskan usaha...sedikit-sedikit lama2 jadi bukit...mana tahu dalam masa terdekat nie ko mendapat peluang yang lebih baik...yang penting kerja elok2 dan hati2..hehehe..tapi pasti ko lagi tahu tentang itu...

3:51 PM  
Blogger Little Mike (LM) said...

tq lem.. perkara yg baik seharusnya dimulakan dengan baik, diusahakan dengan baik, disudahkan dengan cara yg baik dan mendapat pulangan yang baik jg.. lebih daripada itu, lebih banyak kebaikan pula bila berpanjangan.

9:47 PM  

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home