TINGKALANON - TANDEK - MORION

Friday, December 02, 2005

Menjunjung Pesan Mama Dan Ayah


SELAMANYA DI HATI KAMI


Ayah dan Mama,

Telah kau titiskan kepada kami tangisan yang luhur mengalir dari pelupuk matamu yang tidak pernah gagal memadamkan prihatinmu terhadap kami dan kami pernah tidak mengertinya dahulu.
Telah kau serukan dengan nyaring amarahmu yang menyala wawasan pantas menyerbu, mendesir dari rongga jasadmu yang tidak pernah gagal melindungi kami dan kami pernah tidak mengertinya dahulu.
Telah kau kejutkan kami dengan bilah rotan yang melibas didikan dari getar tanganmu yang tidak pernah gagal mengasihani kami dan kami pernah tidak mengertinya dahulu.
Telah kau mandikan halwa rasa kami dengan bicara yang tidak pernah putus dari bibirmu yang belum pernah gagal membisikkan nasihat ke nurani kami selepas bangun pagi dan sebelum tidur kami dan kami pernah tidak memahaminya dahulu.
Telah kau rebahkan segala lelah di sisi usiamu dan membuang mengahmu penuh rahsia jauh ke lubuk hatimu yang tidak pernah gagal memanjatkan doa untuk kami dan kami pernah gagal menangkap bingkai jiwa mu yang penuh derita.
Ayah dan Mama,
MAAFKAN kami dalam sekian banyak kegagalan kami untuk mengerti jalan didikan dan perjuanganmu untuk kami anak-anak. Sesungguhnya telah kau hadiahkan kepada kami sebuah sketsa kehidupan yang tidak mungkin membuatkan hati kami puas untuk menatapinya sepanjang hayat kami. Kami sangat-sangat menyayangi ayah dan mama. Terima kasih atas segala kasih sayang yang ayah dan mama berikan terhadap kami dan kami tidak akan melupakannya seumur hidup kami.
MAAFKAN segala kesilapan kami....
Ayah ..
Mama..
engkau sentiasa ada dan hidup di dalam hati kami

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home