TINGKALANON - TANDEK - MORION

Monday, October 16, 2006

Aku, Futsal dan Mr & Mrs Roger...

Hampir 2 tahun setengah saya tinggalkan dunia sukan. Seingat saya kali terakhir saya melibatkan diri dengan sukan ialah pada tahun 2004. Ketika itu UPM mengadakan pertandingan Bola Tampar inter-kolej. Jika bukan pertandingan itu pun, saya sering join kengkawan main Bola Tampar di Kolej Ke-6, atau di pusat sukan UPM. Selepas beberapa lama menyepi (cewah macam la ada bakat dalam sukan kan.. hehe) aktiviti yang saya lakukan hanyalah menonton bola sepak EPL yang melibatkan perlawanan kelab kesayangan CHELSEA hehe.
Alkisah, kelmarin saya dan adik Why memulakan pagi Ahad dengan permainan futsal di Petaling Jaya. Yang bestnya, first time main terus menang 9-5 mengatasi pihak lawan (kawan-kawan sabahan juga bah.. C Casey, C Weldy, C Roger, C Damron, C Ambrose, C Boney, C Sunalize, haiya talupa pula saya sepa nama BF c Abbey tu?!! dan the gang sabahan yang lain) Walaupn saya ni kategori kaki bangku tapi masih juga mampu membuat 2 hantaran (assist) yang menghasilkan 2 gol... hehe. Untuk pertama kalinya saya sedar yang saya langsung tidak memiliki stamina. Selepas santai sahaja di gol post, saya bertukar posisi dengan c casey. 15 minit atas padang berlarian, membuat tackle, menghadang lawan, mengejar bola, membawa bola, menghantar bola... terus saja pancit. Pengsan ja inda. hehe... Denyutan jantung seperti terasa terpaksa berdegup dan terhimpit kencang. Mujur la berjaya lepasi 'masa-masa sukar'.. hehe
Selepas main Futsal, Mr & Mrs Roger mengundang ke rumahnya untuk makan tengahari. Dijadikan cerita, singgah kedai kejap beli barang2 untuk dimasak tengahari. Hidangan tengahari disediakan oleh Mr Roger dan saya... Menu hidangan: Sayur sawi goreng ayam, Ikan Goreng Chef Roger dan sup ikan masak asam keping.. hehe. Berselera sangat. Lepas makan, tengok tv, main game 'Need For Speed Underground' sampai ke petang. C Why tatidur atas sofa. Ikutkan cerita mo balik jg bah tapi hujan lebat time tu. So ter'stay' la rumah c Roger sampai ke malam. Makan malam di sediakan oleh Mrs Roger dan adik Why...
Apapun, bukan cerita futsal yang menang atau makan-makan di rumah cousin Roger yang penting tetapi lebih daripada itu ialah layanan keluarga ini yang menyenangkan dan seronok melihat bagaimana famili ini menghabiskan masa bersama anak-anak dan sesama mereka. Sekali lagi saya dan juga bagi pihak bersama adik Why ingin memohon maaf kerana telah menyusahkan Mr & Mrs Roger...
Makasey sekali lagi...

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home