TINGKALANON - TANDEK - MORION

Monday, October 15, 2007

Beraya Di Sg. Congkak Hulu Langat

Suatu hari di pagi raya ke 3, sedang lena diulit mimpi berserabut akibat keletihan bekerja semalaman, ketika sedang bergelut mendapatkan emosi tidur yang nyenyak, tiba-tiba dikejutkan dengan deringan telefon. Kucuba hehe.. mencuba sedaya upaya membuka kelopak mata separuh malas, tertera nama pemanggil di skrin telefon 'D.Roger Ukun'.. Pantas dalam ingatan sah! ini pasti ada trip untuk bermain bola sepak padang UPM sebagaimana yang dirancang sebelum ini.
"Mana sudah?"
"Rumah." Itu suara aku yang masih bernada mengantuk. hehe
"Ba, datang la rumah"
"Ok"..... hampir pengsan..zz.zz
Perlahan bangun, capai tuala, splashhh!!! haaaa.. sezzzuknya! segar kembali dan bersiap sedia untuk bertolak. Telefon berdering lagi.

"Sampai mana?"

"Baru bertolak" derum motorsikal kapcai mula menggegar ruang.

"Saya bagi ko 5 minit dari sekarang"
Astaga... Aku terpaksa merempit membelah ruang udara antara jalan lengang dan pemandangan Kuala Lumpur. Fuuhh!! hebat. Lagi hebat bila masuk longkang. Selisih 44 malaikat. Jangan la minta-minta.. hehe (Takutt!!)
Sampai-sampai dan berkumpul tiba di tempat letak kereta betul-betul depan Gereja Masehi Advent Hari Ketujuh Kuala Lumpur. Haik! pelik. Ingatkan pegi main bola tapi ni... Hmmm yang tidak pernah nampak di padang bola pun ada. Sudah!..
Terpaksa pendekkan cerita.. laaa rupanya jalan-jalan hari rayaaaa... Maka faham la aku tempat yang nak ditujui mesti ke Sg. Congkak. Inilah antara puluhan gambar yang dirakam, hanya beberapa keping sahaja yang dapat saya uploadkan atas sebab-sebab yang sewaktu dengan orangnya. hehe...


Geng-geng sabahan sempat posing sebelum bertolak.



Konvoi Sg. Congkak

Barisan cazen-cazen si Aman-Aman (L) Kado, Black, Kuku

My sis Konong (left) and my cute cazen Krist (right)


Geng karas with his koginawa'an.. Jerry and Ana (the lost cazen?hehe)

Haik!! sepa nie??

Wakakaka!! GUDO'OT punya babun.. hehe

Ni antara resepi hidangan untuk sesi makan-makan. Gilaaaa sadaaaap...
Mandi manda.. Sazuukkk ba..

Model iklan kacang 'waterproof'..

Bergambar kenangan sebelum balik ke destinasi masing-masing

1 Comments:

Blogger Unknown said...

Bukan 5 minit ba tu mick...tapi 7 minit...hehehe. Inda ga rugi sya gambar tu sayap bakar kan...nampak sadap ja...tapi satu ja temakan....

8:34 AM  

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home