TINGKALANON - TANDEK - MORION

Tuesday, October 16, 2007

Dari Rimba Abu Sayyaf Ke Belantara Kata

Title:
Sepasang Kasut Dan Selipar Jep Un Di Bumi Abu Sayyaf
Author:
Jackson Sawatan
Publisher:
Kay & Ef S/B
ISBN:
9836293418
Our Price:
RM 17.00 *
Buku ini sudah lama ingin saya memiliki tapi belum pernah ada kesempatan untuk melihat-lihat di rak buku mana-mana kedai yang ada menjualnya. Malah tidak sempat untuk meluangkan waktu berjalan-jalan 'sambil berbelanja' di kaunter untuk senaskah buku yang baik seperti ini.
Penulisnya, antara idola dalam penulisan kreatif ketika saya mula-mula berjinak-jinak menjenguk ruang penulisan. Tulisan 'pertama' dalam pengetahuan saya ialah ketika mengulas tentang sebuah buku teks sastera bertajuk 'Senjakala' yang menjadi rujukan pembelajaran saya ketika berada di tingkatan 5 di SM All Saints', Kota Kinabalu. Cerpen 'pertama' yang tersiar yang saya baca dalam akhbar Utusan Melayu kalau tidak silap saya bertajuk 'Jagung Bakar dan Seorang Perempuan Tua Mengendong Anak'. Tanpa menyangka suatu hari nanti ada buku seperti ini dihasilkan dan bila melihat penulisnya bernama Jackson Sawatan, suara bisikan bergema di sanubari 'Abang aku menulis lagi'....
Semoga suatu hari nanti saya akan berkesempatan memiliki buku ini.

1 Comments:

Anonymous Anonymous said...

terima kasih. saya pun tak ada buku lebih. cuma ada sekeping saja dalam simpanan.

sebenarnya banyak yang perlu diperbaiki dalam buku tu, dan harap-harap ada edisi kedua dengan suntingan sekali lagi.

12:19 PM  

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home