TINGKALANON - TANDEK - MORION

Wednesday, March 26, 2008

Jalan-Jalan Cari Makan: Precious Moment Cafe

Perhatian untuk para penggemar makanan tradisional terutama sekali yang ingin mencuba menu kimaragang, Precious Moment Cafe menyajikan kepada anda pelbagai rasa dan hidangan yang pastinya akan meninggalkan kenangan manis dalam segmen makan-makan anda bersama keluarga, kawan-kawan atau dengan orang tersayang.
Biarlah saya terus sahaja kepada nota yang dikirimkan oleh pemilik restoran kepada saya melalui email untuk anda merasakan sendiri komitmen, harapan dan misi di sebalik usaha murni dalam mengetengahkan masakan tradisional kimaragang.
(*peta lokasi akan saya uploadkan dalam waktu terdekat. Pc mengalami masalah membaca 'attachment file'. Saya sempat download ke pc di sebuah kedai cc dan saya perlu ke sana untuk mendapatkan peta tersebut. - Macam adventure pula kan.. hehe!)

Precious Moment Cafe,
Lot 9, Ground Floor, Lorong Wei Hing Industrial Centre,
Wei Hing Industrial Centre, Kolombong,
88450 Kota Kinabalu.


Tel : H/P 013-8600076 Kanil Dayou ( Call saja kalau nda jumpa itu tempat )

Antara menu yang ada:

1. Nasi Campur Ekonomi ( RM 3.00 )
2. Soto ayam / daging ( RM 2.50 )
3. Nasi Lemak ( RM 1.50 )
4. Nasi Lemak Special ( RM 2.80 )
5. Mee Rojak Precious Moments ( RM 3.00 )
6. Kuih Muih ( Pisang Goreng, Currypuff, Kuih Kacang, Donut, pinjaram akan ada )
7. Sayur-sayur tradisional
- tuntu tampasuk, doruk, kapayas, lombiding etc.
8. Goreng-goreng ala carte
9. Nasi ayam kimaragang

Note :
Semua dijemput untuk mencuba resipi kimaragang. Kami di Precious Moment Cafe memerlukan komen anda semua.Harap2, awal bulan april nanti, resipi kimaragang sepenuhnya akan dapat dihidangkan.
Jika berkesempatan, blog ini ingin mengundang rakan-rakan untuk mempromosikan sama Precious Moment Cafe di blog/web kalian. (AmanAman website, Ukun's Family Blog dan rangkaian rakan-rakan Friendster) - sokongan anda sangat memberi makna dan pastinya kita ingin anak-anak muda kimaragang berinisiatif tinggi dalam menjana masa depan sekaligus menjadi pemangkin anak-anak kaum kimaragang untuk memiliki cita-cita dan kemahuan yang sama. Langkah sulung Precious Moment Cafe biarlah menjadi sebahagian lagi mercu kebanggaan kita, bahawa di bumi kimaragang ada jiwa yang berani ke garis depan memulakan perjuangan. Siapa kata menu kimaragang tidak menyatukan silaturahim di meja makan!!! Siapa kata resepi kimarangang tidak mempertemukan gurau senda saudara mara, sahabat handai atau cinta dan kasih sayang dalam satu pertemuan pada suatu hari yang tidak sengaja di meja makan!! Dan siapakah yang boleh beritahu kepada saya, kita GAGAL mengenang tuntu tampasuk, doruk, kapayas, lombiding, jeruk ikan koruk atau turongou saat kita jauh di rantau orang??
itu hidangan kimaragang....
SELAMAT DATANG DAN SELAMAT MENJAMU SELERA. DI PRECIOUS MOMENT CAFE ANDA PASTI MERASAI PENGALAMAN AROMA PELBAGAI RASA DI ANTARA SUASANA HARMONIS DAN RASA SEJATI KIMARAGANG!!!

1 Comments:

Anonymous Anonymous said...

bah..ngam laini..salalu sia balik sabah..misti tidur di kk dalam 2-3 hari..lapas tu baru balik di TINGKALANON..nanti bulan 10 sia mau pigi cari ni "Precious moment cafe"..bukan apa mau kasi lepas rindu sama masakan kampung2..sia pun 1 taun 1x sija dapat merasa masakan tradisional...

12:27 AM  

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home