TINGKALANON - TANDEK - MORION

Friday, June 27, 2008

Coret-Coret: SMS Palsu Gegar Sabah

Kawan-kawan dari Sandakan, Tawau, Kota Kinabalu menghantar SMS memberitahu stesen minyak hampir keseluruhan bandar-bandar utama di Sabah Jammed. Semuanya gara-gara satu SMS palsu yang mengatakan stesen minyak akan ditutup selama 3 hari. Peristiwa jammed dan berbaris panjang di stesen minyak kemudiannya menjadi bahan gurauan rakan-rakan di borneo yang sekadar mampu geleng-geleng kepala kelucuan kerana terikut-ikut menjadi sebahagian daripada kisah kelam kabut dan haru biru. Sabar saja la...
Ketua Polis Negara Tan Sri Musa Hassan mengumumkan akan menggunakan ISA untuk menangkap orang yang bertanggungjawab terhadap penyebaran SMS palsu di bawah tuduhan mensabotajkan ekonomi negara.
Berani buat berani tanggung. Pasti 'penjenayah SMS' ini tidak akan senang duduk dan mencuba pelbagai taktik lari dan bersembunyi akibat diburu trauma dengan pakaian seragam polis selepas ini. Ingin tahu siapa la anak sabah yang terlalu nakal dan boleh la dikategorikan sebagai mencipta rekod peribadi ditahan di bawah ISA cuma kerana satu SMS.

Labels:

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home