TINGKALANON - TANDEK - MORION

Saturday, June 14, 2008

Jauh Di Sudut Hati....

Kita pernah menyebut perkataan sayang malah memanggil si dia 'sayang'. Sesiapa sahaja pun boleh menyayangi kepada orang yang ingin disayangi tetapi ada satu ruang lain yang tidak sama bila bercakap soal satu hati yang PASTI atau TIDAK PASTI.
Kita sentiasa akan berkata perkara yang baik antara satu sama lain. Ada beberapa bahagian daripada perasaan kita yang boleh sahaja berkata 'Tidak mengapa la. Saya tidak dapat memaksa sesuatu itu akan terjadi'. Untuk sekelumit gelora rasa seperti ini pasti akan menuntut sesuatu. Ada hati yang perlu terlibat untuk menentukannya.
Barangkali hasilnya kita akan dapat dekat ke sisinya, atau berdiri jauh sedikit atau berurusan dengan kehidupan seperti biasa tanpa melibatkan apa-apa perasaan. Ada sebuah kumpulan pemuzik rock bergelar POISON mengingatkan saya akan lagu mereka bertajuk Life Goes On. Ya! hidup perlu diteruskan.
Akhirnya, nilai yang dapat difikir-fikirkan ialah walaupun kita mau menyayangi orang itu, ia masih tidak dapat disamakan dengan 'Siapakah yang mendapat tempat di hatinya' Saya pernah menikmati perasaan saat mencintai.. Beberapa kali juga saya sederhanakan diri saya kerana seseorang yang lain tidak begitu pasti dengan hati sendiri. Pun begitu, saya tetap tidak hilang percaya bahawa sesuatu itu tetap ANUGERAH Ilahi samada bersendirian atau berdua. Tapi untuk tahap ini Allah itu lebih bijak dan adil untuk segala ciptaan-Nya bila menghadiahkan kata keramat 'BERDUA itu baik'..
Jika saya masih perlu untuk berjalan bersendirian, saya akan terus melangkah. Untuk seketika ada emosi yang tidak ingin berkonfrontasi, mau mengambil tempat dan berkata 'I wish you could find someone, the person who can make your life brighter, someone that you really love, someone that can be trust by your heart'
Bila anda mula merasa ada cinta dan ingin mencintai, yang terbaik ialah DON'T LOVE PEOPLE YOU CAN LIVE WITH BUT LOVED PEOPLE WHO YOU CAN'T LIVE WITHOUT..

Labels:

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home