TINGKALANON - TANDEK - MORION

Wednesday, August 26, 2009

Banglo RM2.8j Diruntuhkan.....





Banglo RM2.8j dirobohkan?? Apa agaknya wang sebanyak itu dapat kita lakukan untuk daerah kelahiran kita? Hmm.. Ini antara gambar yang sempat saya rakam. Sebenarnya rumah ini telah lama siap dibina pada tahun 1999 tetapi tidak pernah diduduki oleh tuan rumah kerana terlalu sibuk dengan urusan perniagaan. Bulan lepas, pemilik baru telah membawa masuk design baru dan rumah ini menurutnynya tidak memenuhi spesifikasi yang diperlukan (tapi saya kira feng sui mempengaruhi jutawan ini untuk membina banglo baru mengikut binaan yang boleh mendatangkan tuah kepada pemiliknya). Katanya mau bina banglo 3 tingkat.

Kalau di kampung, jangankan rumah batu, rumah papan yang telah siap tapi dirobohkan kembali atas alasan reka binaan tidak cantik pasti dianggap membuat kerja gila dan menjadi bahan ketawa orang. Di kota, lain pula cara mereka berfikir. Sesiapapun berbangga bercakap tentang wang yang banyak dan boleh melakukan sesuka hati sahaja menurut apa yang diingini dan tidak akan ada sesiapa yang mempertikaikan. Gambar ini saya rakam menggunakan HP Nokia 5320.

3 Comments:

Blogger dardie said...

yuu...mick ada lebihan kayu2, plywood lagi ka?saya mau ambil untuk buat kandang ayam sabung saya...hehheheehe..

12:16 PM  
Blogger Little Mike (LM) said...

NGhehehe... buli ba kalau kawww... Mindama kalau itu. ambil playwood, kayu2.. kandang saaaaana Sabah... hahahah

7:20 PM  
Blogger dardie said...

mick..jadi banglo mewah yang sudah dirobohkan ini suda ada pengganti la???mcmana la kunun struktur yang terbaru tu..yuuuu...cerewet juga pemilik dia ohhh...

9:46 AM  

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home