TINGKALANON - TANDEK - MORION

Monday, August 18, 2008

EPL Kick Off: Chelsea 4 Portsmouth 0

Gol pembukaan Joe Cole 1-0

Tandukan Anelka 2-0

Penalti Lampard 3-0

Percubaan jarak jauh Deco 4-0

90 minit masa permainan yang sangat bertenaga, bergaya dan Scholari berjaya mengembalikan corak bolasepak menghiburkan oleh pasukan Chelsea FC yang sebelum ini terlalu defensive di bawah kendalian Jose Mourinho. Semasa Avram Grant mengambil alih sebagai pengurus, Chelsea menunjukkan sedikit peningkatan tetapi Avram tidak mempunyai kekuatan dalam aspek man management dan gagal menyemai mentaliti kemenangan dalam situasi genting. Tahniah Chelsea!! Percaturan taktikal Scholari membuatkan pertahanan Portsmouth tidak mempunyai jawapan terhadap gerakan dan variasi serangan Chelsea. Sir Alex Fergusan menyifatkan para pemain Chelsea sebagai 'a bunch of old men' kerana rata-rata pemain Chelsea berumur 30 tahun. Ternyata perlawanan menentang Pourtsmouth malam tadi membuktikan sebenarnya bukan isu umur jadi ukuran tetapi pemain Chelsea sangat matang dalam persaingan bola sepak. Ballack, Lampard, Deco, Sheva, Drogba berada di puncak karier dan ditambah dengan status mereka sebagai pemain kelas dunia. Itu baru perlawanan kompetetif yang pertama.
Rise The Blue Flagssss!!!


FANTASY PREMIER LEAGUE 2008/2009


Terima kasih kepada kawan-kawan yang telah menyertai persaingan sebagai Pengurus Kelab dalam kumpulan Liga Juara-Juara Kuala Lumpur. Ini ialah keputusan pertama:
The Kickers: Frendy Rubil-72 mata, MICKEYchelsea FC: Jalimik S.P.Sambion-65 mata, juraganfc: black blackzeem-60 mata, Chelsea Lagi:
Muhammad Hisham Salleh-60 mata, KimAraGanG FC-tanak wagu-34 mata, GoRoGoM: MunCas 08-34 mata, idonofc: Bestevariell Sandah-29 mata, Nike FC: Wayne Rainey-29 mata dan rumbiamasolog FC: Roger Ukun-25 mata. Pengurus Frendy menjuarai pusingan pertama.
Liga Juara-Juara Kuala Lumpur menawarkan hadiah kepada pengurus yang berjaya menjuarai carta di hujung persaingan EPL. Pengurus yang menjadi juara akan mendapat hadiah set jersey kelab kegemaran dan wang tunai RM100. Pengurus tempat kedua RM70 dan tempat ke tiga RM50. Hadiah-hadiah akan disampaikan (jika tidak ada aral melintang), pada suatu majlis makan malam atau selepas Futsal (Hari Ahad, tahun depan haha...), bersama-sama pengurus-pengurus Fantasy Premier League 2008/2009 di Restoran Nasi Ayam Ipoh, Petaling Jaya. (kengkawan, amacam tempat tu?)

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home