TINGKALANON - TANDEK - MORION

Friday, September 26, 2008

Kerusi Roda Untuk Diderma


Sepasang suami isteri warganegara British menawarkan sejumlah 30 kerusi roda secara percuma kepada pengidap penyakit lumpuh dan kurang upaya. Briton George Henry 57, seorang paraplegic memberitahu beliau telah menawarkan kerusi roda tersebut sejak tahun 2005 tetapi tidak ada seorang pun yang datang mengambilnya.

Menurutnya, keutamaan akan diberikan kepada keluarga miskin yang tidak mampu memiliki kemudahan sokongan. Buat masa ini pasangan tersebut aktif dalam aktiviti sosial mereka melalui Hapee World Center Charity milik mereka sendiri di Seremban. Beliau telah menjelajah seluruh England juga ke pelusuk dunia untuk mencari keluarga yang mahu mendermakan kerusi roda untuk dikumpul dan didermakan kembali kepada golongan yang memerlukan.
"Saya mahu memberikan kerusi roda ini secara percuma. Mungkin masyarakat sukar untuk mempercayainya tetapi kepada mereka yang memerlukan bantuan, apa yang anda perlu adalah telefon saya" Rayu Briton George Henry.
Kepada sesiapa yang memerlukan, juga untuk perhatian rakan-rakan, termasuk Persatuan Badan Bukan Kerajaan, aktivis kesihatan, department pelayanan masyarakat, sila ambil peluang ini untuk membantu jikalau ada keluarga miskin yang memerlukan sokongan kerusi roda.
Briton George Henry boleh dihubungi di talian 017- 3762178

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home