TINGKALANON - TANDEK - MORION

Wednesday, December 31, 2008

Meragam...

Aduii.. Silakak! Hehe. Sepa suruh tidak tengok dulu. Kemarin beli roti High 5 wholemeal Bread. Baru makan hari ini. Saya pun satu juga la kan. Tidak ambil tahu pasal expired date. Tidak sampai 10 minit perut sudah lain macam. Saya cuba-cuba ingat apa punca dia. Mungkin salah makan ka? Atau makan makanan pedas ka?.
Saya tengok expired date dia 31hb Dec 2008. Aik! Hari ni baru mo masuk 31hb. Tak kan la ngam-ngam tarikh luput sudah begini jadinya. Aisey... Memang keracunan perut saya. Napa la kedai tu jual juga roti yang tinggal 1 hari lagi tarikh luput dia. Terpaksa la cari 7 pucuk daun muda jambu batu, bilas dengan air suam dan kunyah sampai lumat. Kelat. Nasib baik di tempat kerja ada orang tanam jambu batu dalam pasu. Jadi tanaman hiasan pula. Macam bonsai. Lepas tu minum air banyak-banyak setiap 1 jam. Mujur la. Akhirnya reda juga. 2 jam saya menahan perut sakit tadi.

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home